چگونه کمتر بخوابیم ولی انرژی بیشتری داشته باشیم؟

چگونه کمتر بخوابیم ولی انرژی بیشتری داشته باشیم؟

دسترسی سریع

براي صحبت با مدیر سایت
!کليک کنيد
قوانين نويسندگي در سایت ما
!کليک کنيد
کمک مالي و نقدي جهت بهبود سايت
!کليک کنيد
حمایت بنری از سایت
!کليک کنيد
براي پرسيدن سوالات خود با اين شماره تماس بگيريد: (----------------)
تبليغات ...

برای سفارش تبلیغات کلیک کنید برای سفارش تبلیغات کلیک کنید
بازدید : 298 | نویسنده : |

جهش ژنتیکی نیاز به خواب
یک نکته مهم در مورد میزان خواب شما وجود دارد: بدن همه متفاوت است و برخی از افراد می توانند ساعات کمتری از خواب را رشد دهند.

دانشمندان جهش نادر ژن ADRB1 را در افرادی که قادر به احساس آرامش با کمتر از 6.5 ساعت هستند ، پیدا کرده اند. منبع معتبر خواب در هر شب و بدون عواقب ظاهری سلامتی.

اگر این جهش ژنی را داشته باشید ، حتی اگر به طور مداوم کمتر از ساعت توصیه شده بخوابید ، ممکن است احساس آرامش کنید.

خواب چند فازی
خواب چند فازی به خوابیدن چندین بار در یک دوره 24 ساعته به جای یک بار در شب اشاره دارد.

خرید روتختی دونفره اسپورت از سایت هگان که معرفترین سایت در زمینه فروش روتختی های معروف در ایران می باشد.

بسیاری از تکنیک های مختلف چند فازی وجود دارد. یکی از رایج ترین برنامه ها شامل 6 خواب چرت 20 دقیقه ای است که به طور مساوی در طول روز و در کل 3 ساعت در روز فاصله دارند.

بسیاری از افراد ادعا می كنند كه خواب چند فازی به شما اجازه می دهد با كیفیت بیشتری بخوابید و در ساعات كمتری به همان میزان استراحت برسید. با این حال ، هیچ مدرک پزشکی مبنی بر اینکه خواب چند فازی بهتر از خواب سنتی است ، وجود ندارد.

کمبود خواب در برنامه های چند فازی احتمالاً همان پیامدهای منفی سلامتی را دارد که سایر اشکال کم خوابی دارد. با این حال ، تحقیقات محدودی در مورد این نوع برنامه ها وجود دارد ، زیرا اکثریت قریب به اتفاق افرادی که برنامه های چند فازی را دنبال می کنند ، فقط برای مدت کوتاهی با آنها می مانند.

چگونه کمتر بخوابیم و انرژی بیشتری داشته باشیم
کوتاه مدت خواب کوتاه مدت فکر خوبی نیست ، اما زندگی شلوغ می شود و گاهی خواب کافی برای چند شب امکان پذیر نیست. شب های بیشتری که خواب خود را محدود می کنید ، "بدهی خواب" بیشتری جمع می کنید. مانند بدهی های مالی ، هرچه بدهی خواب بیشتری داشته باشید ، پرداخت آن دشوارتر است.

هیچ راهی جادویی برای افزایش انرژی هنگام کاهش خواب وجود ندارد. با این حال ، تکنیک های زیر ممکن است به شما کمک کنند تا دوره های کوتاه مدت کم خوابی را پشت سر بگذارید.

کمی ورزش سبک انجام دهید. ورزش سبک می تواند جریان خون در مغز شما را تحریک کند و به طور موقت احساس بیداری بیشتری داشته باشید. با این حال ، ورزش های سنگین ممکن است احساس خستگی بیشتری به شما بدهد.
به مدت یک ساعت قبل از خواب از زمان نمایش خودداری کنید. صفحه ها نور آبی ساطع می کنند ، که ممکن است در ریتم شبانه روزی طبیعی بدن و تولید ملاتونین تداخل ایجاد کند.
صفحه نمایش و سایر عوامل حواس پرتی را از اتاق خواب خود دور نگه دارید. حذف تلفن و سایر حواس پرتی های احتمالی از اتاق می تواند به کاهش زمان بیکاری در رختخواب کمک کند که باعث خوابیدن شما می شود.
اطمینان حاصل کنید که اتاق شما تاریک است. نورهای روشن در اتاق خواب شما ممکن است در تولید طبیعی ملاتونین در بدن شما تداخل ایجاد کند.
مصرف کافئین را کاهش دهید. کافئین محرکی است که بر روی سیستم عصبی مرکزی شما اثر می گذارد و می تواند خواب آلودگی را کاهش دهد.
رژیم غذایی سالم داشته باشید. خوردن یک رژیم غذایی سالم به طور بالقوه می تواند انرژی بیشتری در طول روز به شما بدهد.
از مصرف الکل خودداری کنید. الکل دارای اثر آرام بخشی است که فعالیت سیستم عصبی مرکزی شما را کاهش می دهد و باعث خواب آلودگی می شود.
از مصرف مایعات قبل از خواب خودداری کنید. پرهیز از مایعات ، احتمال نیاز به برخاستن برای استفاده از سرویس بهداشتی را در نیمه شب کاهش می دهد.
چرت زدن را امتحان کنید. چرت زدن کوتاه مدت 20 دقیقه ای در طول روز ممکن است به شما کمک کند بدون اینکه احساس خواب آلودگی کنید ، شارژ مجدد کنید.
وقت را در نور روز سپری کنید. قرار گرفتن در معرض نور خورشید ممکن است با تحریک تولید سروتونین ، تمرکز شما را بهبود بخشد.




می پسندم نمی پسندم

شنبه 29 ارديبهشت 1400 -15:22 نظرات()
مطالب مرتبط
    نظرات
    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: